Lidmaatschap atletiekunie

Ieder lid van de loopgroep krijgt een digitale ledenpas met het bondsnummer van de Atletiekunie. Je kunt jouw lidnummer altijd opvragen bij onze ledenadministratie (ledenadminstratie@loopgroep-klazienaveen.nl). Met je lidnummer kun je inloggen in Volta. Dit is een app van de Atletiekunie waar je ook je ledenpas kunt vinden. In de toekomst kun je veel meer met de app, onder andere jouw trainingstijden bekijken, info uitwisselen met de trainer etc.  Kijk voor meer informatie op de site van de Atletiekunie.

Onderstaand een aantal veelgestelde vragen m.b.t. het lidmaatschap van de atletiekunie.

Veel gestelde vragen:

Ik ben in de veronderstelling dat ik de ledenpas moet tonen bij wedstrijden. Klopt dit?

Het wedstrijdorganisatiecomité is op de hoogte van de invoering van de nieuwe digitale ledenpas. Als zij vragen om een bewijs van inschrijving, kun je je digitale ledenpas tonen in de Volta app.

Wat zijn de voordelen als lid van de Atletiekunie?

Als lid van de Atletiekunie heb je veel voordelen, zoals:

  • Recht op de ledenprijs voor het volgen van opleidingen.
  • Recht op de ledenprijs voor congressen en/of themadagen.
  • Korting op tickets voor de Nederlandse Kampioenschappen.
  • 10% korting bij veel hardloopspeciaalzaken op vertoon van je digitale ledenpas
  • Voor alle verenigingen en leden zijn er collectieve verzekeringen afgesloten.
Hoe lang is de digitale ledenpas geldig?

De pas is geldig zolang je lid bent en aangemeld bij de Atletiekunie.

Ik heb mijn lidmaatschap gedurende het jaar beëindigd, maar heb toch nog een digitale ledenpas. Wat is hier de reden van?

Heb je tijdens het lopende jaar het lidmaatschap bij de atletiekvereniging of loopgroep opgezegd, dan geven zij dit aan ons door. Het lidmaatschap bij de Atletiekunie loopt altijd door tot het einde van het lopende kalenderjaar.

De gegevens op de digitale ledenpas kloppen niet. Kan dit gewijzigd worden?

Op de digitale ledenpas staan je persoonlijke gegevens en gegevens die door de vereniging of loopgroep aangeleverd zijn. Als er onvolledige of onjuiste gegevens op de pas staan, verzoeken we je om dit door te geven aan de ledenadministratie van jouw atletiekvereniging of loopgroep.

Er staat een verkeerde vereniging op de digitale ledenpas. Wat nu?

In dit geval kun je het beste contact opnemen met onze ledenadministratie.

Ik heb een wedstrijdlicentie, maar zie deze niet op de pas staan / ik wil mijn wedstrijdlicentie opzeggen.

Neem in dit geval contact op met de atletiekvereniging of loopgroep om dit door te geven. Zij verwerken dit of geven het aan ons door. Je ontvangt na de wijziging automatisch een nieuwe digitale ledenpas waarop dit zichtbaar is.

Wat moet ik doen als mijn e-mailadres wijzigt?

Neem in dit geval contact op met de atletiekvereniging of loopgroep om dit door te geven.

Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen. Hoe doe ik dit?

Als je een lidmaatschap hebt afgesloten bij een atletiekvereniging of loopgroep, dan dien je je lidmaatschap ook daar op te zeggen. Zij geven dit uiteindelijk aan ons door.

Heb je een abonnement op Hardlopen.nl? Dan kun je dit beëindigen door een mail te sturen naar: info@hardlopen.nl.

Nog vragen?

Heb je n.a.v. bovenstaande nog aanvullende vragen over de digitale ledenpas? Neem dan contact op met onze ledenadministratie.